4582 ARTYKUŁÓW W SERWISIE
ZNAJDŹ NAS
W INTERNECIE
TECHNOLOGIA

L’Oreal będzie szkolić fryzjerów za pomocą wirtualnej rzeczywistości

09 Lis 2016
TECHNOLOGIA
autor: Anna Borkowska

Jak wiadomo, kursy fryzjerskie nie należą do najtańszych. Ale od czego mamy nowoczesną technologię? Słynny francuski koncern kosmetyczny L’Oreal zaproponował ciekawą alternatywę, dzięki której wszyscy przyszli fryzjerzy nie tylko nauczą się wielu nowych umiejętności, ale też będą się przy tym świetnie bawić.

Firma połączyła siły z producentem oprogramowania VR – 8i i stworzyła nowy kurs w wirtualnej rzeczywistości o nazwie Matrix Academy, który działa na zasadzie programu szkoleniowego dla początkujących stylistów fryzur L’Oreal. Jest to oczywiście tylko jedno z wielu możliwych zastosowań wirtualnej rzeczywistości. W jednym z wcześniejszych artykułów zastanawialiśmy się, czy może ona być wykorzystywana np. przy leczeniu depresji – przeczytacie o tym tu.

3065245-inline-i-2-loreal-vr

Przedstawiciele obu firm opracowali nową formę kształcenia, która polega na tym, że studenci są zamykani w specjalnym pomieszczeniu do wirtualnej rzeczywistości, w którym mogą chodzić i obserwować z różnych kątów widzenia pracę wirtualnego stylisty fryzur. Będą oni mogli również sami wcielić się w rolę fryzjera, aby zdobyć doświadczenie w fachu. Brzmi to o wiele bardziej interesująco niż tylko samo oglądanie filmików fryzjerskich na YouTube, prawda?

Przed nawiązaniem współpracy z firmą 8i, koncern L’Oreal borykał się z wieloma problemami dotyczącymi modelowania włosów, szczególnie kręconych. Ale razem udało im się znaleźć sposób, aby je rozwiązać. 8i wykorzystuje kamery mobilne i zautomatyzowane oprogramowanie do nagrywania pracy prawdziwych fryzjerów, a następnie tworzy obraz holograficzny. Dzięki temu powstaje trójwymiarowe, fotorealistyczne nagranie, które zostało niedawno zaprezentowane na festiwalu Fast Company Innovation w Nowym Jorku.

Pasjonujesz się technologią i chcesz otrzymywać więcej podobnych wiadomości? Zapraszamy na nasz specjalny fanpage:

Źródło: Venturebeat

KOMENTARZE disqus
komentuj przez Disqus
Wiedzocholik na Facebooku
POLUB NAS    
Wiedzocholik na Instagramie Wiedzocholik na Instagramie
Przeglądnij się
OBSERWUJ NAS    
Wiedzocholik na Twitterze