4268 ARTYKUŁÓW W SERWISIE
ZNAJDŹ NAS
W INTERNECIE
MÓZG

Smoczki negatywnie wpływają na rozwój emocjonalny niemowląt

05 Kwi 2017
MÓZG
autor: Anna Borkowska

Najlepszy przyjaciel rodziców okazuje się mieć coraz więcej wad. Psychologowie z Uniwersytetu Wisconsin-Madison odkryli, że dzieci, które wychowują się ze smoczkiem, wykazują niższy poziom rozwoju emocjonalnego – czy słyszeliście, że przecięcie pępowiny u niemowlęcia zaledwie 2 minuty później, może wspomóc jego rozwój? Nie dotyczy to jednak dziewczynek, które z natury dość łatwo kompensują wszelkie problemy socjalizacyjne.

Badanie oparte było na założeniu, że małe dzieci uczą się ekspresji emocjonalnej głównie poprzez naśladowanie dorosłych ze swojego otoczenia. Doktor Paula Niedenthal postanowiła sprawdzić czy niemowlęta, których mimika jest stale blokowana przez smoczek, będą różniły się poziomem socjalizacji od tych, które rzadziej są uspokajane gryzakiem. Wyniki są jednoznaczne. Okazało się, że sześcio- i siedmioletni chłopcy, którzy we wczesnym dzieciństwie często ssali smoczek, w mniejszym stopniu próbowali naśladować mimikę osób oglądanych w telewizji. Efekty nadużywania gryzaka okazały się wyjątkowo długotrwałe.

Drugą grupą zbadaną przez doktor Niedenthal byli studenci. Okazało się, że młodzi mężczyźni, którzy w niemowlęctwie byli szczególnie przywiązani do smoczka, nawet 20 lat później znacznie słabiej od innych radzili sobie w testach psychologicznych, wymagających wcielania się w role, które badają poziom empatii.

Wyniki badań opublikowano w czasopiśmie „Basic and Applied Social Psychology”.

Pasjonujesz się naturą człowieka i chcesz otrzymywać więcej podobnych wiadomości? Zapraszamy na nasz specjalny fanpage:

Źródło: News.wisc

Zdjęcie: Pixabay

KOMENTARZE disqus
komentuj przez Disqus
Wiedzocholik na Facebooku
POLUB NAS    
Wiedzocholik na Instagramie Wiedzocholik na Instagramie
Przeglądnij się
OBSERWUJ NAS    
Wiedzocholik na Twitterze